Säljande beskrivning

Taggen ”meta description” (sidbeskrivning) är i mitt tycke oerhört viktig att tänka på, då den delen är det som syns under en rubrik när man sökt information på Google.

Beskrivningen skall med en kort mening sälja in innehållet på sidan till den som söker information och den skall vara unik för varje undersida som finns. Har ni inte möjlighet att sätta en unik beskrivning för varje undersida, så skall ni låta den delen vara helt tom. Då kommer Google själva ta fram en beskrivning till sökresultat. Skulle ni därefter inte vara nöjda med Google förslag så kan ni själva gå in och manuellt sätta en beskrivning!

Kom nu ihåg att det skall vara en unik meta description varje unik undersida!

Vad säger Googles Matt Cutts om detta?

Mer information om sökmotoroptimering på seosverige.se/marknadsforing/sokmotoroptimering/.

/Fredrik

Det här inlägget postades i Google, Onpage, SEO och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.